PULPETY ZE SZPINAKIEM

Bardzo czesto zdarza mi sie postanowic ugotować coś, co do czego nie jestem pewnien czy w ogóle będzie jadalne, mieszając ze sobą składniki w ramach eksperymentu. Ten przepis jest efektem takiego własnie pomysłu, który okazał sie w moim przekonaniu sukcesem… Nie jestem pewnien z czym takie klopsy moznaby było podać, chyba w towarzystwie dobrego makaronu albo duszonych warzyw…Zostawiam tę decyzję każdemu indywidualnie…

SKŁADNIKI:

- Szpinak – 2 głowy świeżego lub 2 opakowania mrożonego

- mięso mielone drobiowe – wedle uznania

- kilka cebul, czosnek, zioła

- około szklanka mąki

- 1-2 jaja

- kostka białego twarogu

Oczywiście, że najlepszy byłby świeży szpinak kuopiony na straganie, jednak dobry mrożony do tego rodzaju przetwarzania wcale nie powinien byc gorszy. Byle nie był to szpinak zmielony, albo liściasty albo, taki jakiego ja uzyłem, trohcę sprasowany, ale nie zmielony. Pierwszym etapem jest przygotowanie składników do lepienia pulpetów,. Szinak parzymy w wodzie, a cebulę siekamy i podsmażamy na niej mięso. Odsączony z wody szpinak wrzucamy na inną patelnię i podduszamy dodając czosnku soli i pieprzu. Jeżeli chodzi o cebulę, lepiej bedzie jak damy jej dużo, tylko powinna być drobno posiekana. Kiedy te są już podsmażone, wykładamy na coś płaskiego, żeby wystygły. Po pierwsze gorące nie lepiłyby się tak dobrze a po drugie moglibyśmy się poparzyć…

Następnie w misce mieszamy wszystkie składniki – dodajemy jaja, twaróg i dobrze wyrabiamy masę… Dosypujemy też stopniowo mąkę, tutaj musimy uważać i dosypać jej tylko tyle, żeby masa nadawała się do lepienia, była w miare związana… Najlepiej byłoby wstawić miskę z masą do lodówki na kilka godzin i dopiero lepić, ja nie miałem czasu, więc ulepiłem od razu… Ulepione klopsy wrzucamy, tak jak bluski sląskie czy pierogi ostrożnie, żeby się nie rozpadły, do wrzątku i gotujemy kilka minut… Możemy zaserwować jako dodatek, ale nawet same, z sosem pieczenniowym, albo serowym powinny być doskonałym daniem…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

